kartki świąteczne z logo kolędy z logo z Wami od 2000 roku
kartki z logo

Kartki świąteczne - odpowiedzi na pytania

zamówienie we wrześniu - 10 procent upustu

Większość pytań, które są związane z naszą ofertą jest powtarzalna. Poniżej przedstawiamy najczęściej pojawiające się pytania wraz z odpowiedziami:

Jaki jest czas realizacji zamówień?

Dokładamy wszelkich starań, aby czas realizacji każdego zlecenia był maksymalnie krótki, jednakże jest on zależny od ilości i wielkości zleceń, możliwości produkcyjnych, itp. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich kilkunastu lat przybliżone terminy wykonania projektu, druku, wysyłki kurierskiej znajdziesz w zakładce terminy realizacji kartek świątecznych.

Ile kosztuje dodruk życzeń?

Nie ma dodatkowych kosztów związanych z zamieszczeniem LOGO oraz życzeń.
W naszej ofercie życzenia drukowane są bezpośrednio w procesie produkcji kartki/karnetu. Nie ma więc u nas pojęcie dodruku życzeń ani dodatkowych opłat związanych z życzeniami. To samo dotyczy LOGO.
Całkowity koszt gotowej kartki karnetu, łącznie z życzeniami i LOGO w dwóch miejscach - na stronie głównej oraz pod życzeniami) zawarty jest w cenie podstawowej - sprawdź cennik
kartki świąteczne z LOGO - CENNIK

UWAGA: czas załadowania pliku zależy od prędkości łącza i szybkości uruchomienia programu obsługującego pliki pdf.


Masz inne pytanie?

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego, chętnie odpowiemy na wszystkie pytania:
tel. 042-636-48-28
tel. 042-636-48-36

Czy to prawda, że możecie wydrukować kartki nawet w 1 dzień roboczy?

Tak, aczkolwiek nie zawsze. Proszę zwrócić uwagę, że terminy realizacji podawane są w widełkach - np. 1-3 dni, co oznacza, że praca może zostać wydrukowana zarówno w 1 dzień roboczy, jak również w 3 dni robocze.
Posiadając własne maszyny do druku cyfrowego nie jesteśmy uzależnieni od innych podmiotów i ilości zleceń, które one obsługują.
Dodatkowo proszę pamiętać, że czas realizacji liczony jest zawsze od zaakceptowania projektów do druku, a nie od złożenia zamówienia - dochodzi więc jeszcze czas na otrzymanie materiałów do wykonania projektów, czas na pracę grafików, ewentualne poprawki zgłoszone do wykonania i samą akceptację do druku.
Po wydrukowaniu praca jest wysyłana kurierem (standardowy czas dostawy to następny dzień roboczy po nadaniu przesyłki).

Czy wybrana forma płatności ma wpływ na termin realizacji?

Jeśli wybrana jest płatność za pobraniem lub po realizacji zamówienia (dostępna dla instytucji państwowych) - praca jest wysyłana bezpośrednio po druku.
W przypadku, gdy wybraną formą płatności jest przedpłata lub płatność 50/50 - praca wysyłana jest po odnotowaniu wpłaty na rachunku bankowym. I w tych przypadkach możliwe są sytuacje, gdzie produkcja może być gotowa do wysyłki i czekać na zrealizowaną płatność.

Czy można drukować z kolorów Pantone?

Standardowo druk odbywa się z pełnego koloru CMYK. Przy wyższych nakładach (powyżej 3.000 szt.) opcja druku z wykorzystaniem dodatkowego koloru Pantone jest możliwa, wymaga to indywidualnej kalkulacji cenowej. Należy tez brać pod uwagę możliwość wydłużenia czasu realizacji.

Jak dostarczyć logo aby uzyskać wysoką jakość w druku?

Zalecane jest aby logo dostarczone było w postaci wektorowej zapisanej w jednym z formatów: CDR (Corel do wersji X6), EPS, AI (Illustrator do wersji CS6), PDF. Logo w postaci wektorowej daje największe możliwości przy wykonywaniu projektów graficznych.
Jeśli nie dysponujesz znakiem w postaci wektorowej zalecanym formatem jest TIFF (im większa rozdzielczość tym lepiej). Często mamy pytania czy logo może być dostarczone w formacie JPG - jeśli jest ono duże i doskonałej jakości to ostatecznie może być w takim formacie, ale należy pamiętać, że jpg z reguły jest zapisany w kolorystyce RGB, a druk odbywa się z CMYK-a - może nastąpić minimalne przekłamanie kolorów. Dodatkowo format jpg jest formatem stratnym, co oznacza, że część informacji w pliku nie istnieje.

Czym różnią się papiery do druku offsetowego i cyfrowego karnetów/kartek?

W druku korzystamy z kartonów graficznych obustronnie kredowanych Invercote Creato 300g. Są to wysokiej jakości kartony wykonane w 100% z celulozy obustronnie dwukrotnie powlekane, dzięki takiej technologii produkcji papieru - papier o gramaturze 300g jest porównywalny sztywnością do standardowych papierów kredowanych o gramaturze 300g.
Opcjonalnie - możemy wykorzystać papier satynowany DCP Ivory 300g w kolorze kości słoniowej lub DCP satyna o podwyższonej bieli, a także papiery ozdobne (z dopłatą) - więcej na temat kartek na papierach ozdobnych

Ile czasu trwa wykonanie projektów/poprawek przez grafików?

Staramy się wykonywać projekty możliwie szybko. Przyjmujemy, że w przypadku kartek/karnetów z LOGO czas wykonania wstępnych wizualizacji wynosi ok. 1-2 dni robocze od złożenia zamówienia oraz otrzymaniu logo, życzeń, itp.
Zgłoszone do wykonania poprawki wprowadzane są w terminie od kilku godzin do 1 dnia roboczego - wszystkie poprawki proszę przesyłać opisane mailem.

Ile poprawek można dokonać w projekcie graficznym?

Ilość wprowadzanych zmian w obrębie jednego wykorzystywanego wzoru nie jest limitowana. Każdą poprawkę proszę zgłaszać mailem jako odpowiedź na otrzymane podglądy projektów graficznych - zapewnia to ciągłość korespondencji oraz ułatwia i usprawnia pracę grafików.

Dlaczego termin realizacji liczony jest od daty akceptacji ostatecznego projektu a nie od daty złożenia zamówienia?

Odpowiedź jest banalnie prosta - jeśli nie otrzymamy materiałów do wykonania projektów - logo, treści życzeń, wybranego wzoru ... nie możemy wykonać projektów graficznych. A bez akceptacji projektów nie jesteśmy w stanie ich wydrukować.
Jedna firma akceptuje jeden z przedstawionych projektów bez wprowadzania zmian, inna firma wprowadza kilka zmian, dodatkowo każdą z nich zgłaszając po kilku dniach od otrzymania podglądów - w takiej sytuacji ciężko byłoby opierać się na kolejności składania zamówień.

Dlaczego akceptacja projektu jest tak ważna i konieczna?

Po wykonaniu projektów, otrzymujesz mailem ich podglądy. W otrzymanych projektach możesz wprowadzić zmiany lub zaakceptować do druku. Akceptacja jest bardzo istotna, ponieważ często zdarza się, że nawet w tekstach życzeń dostarczanych w innych językach lub w danych teleadresowych, która mają być wydrukowane na ostatniej stronie karnetu są błędy - wysłane podglądy pozwalają je znaleźć i zgłosić konieczność wprowadzenia zmian.
Po zaakceptowaniu projektów - są one kierowane do przygotowalni do druku i drukowane - wówczas wprowadzenie zmian nie jest już możliwe.
Dlatego bardzo istotną sprawą jest dokładne przeczytanie wszystkich tekstów i sprawdzenie ich poprawności.

Dlaczego muszę akceptować nawet projekt, który sami przygotowaliśmy i przesłaliśmy gotowy do druku?

Mimo, że oprogramowanie graficzne jest coraz bardziej doskonałe i mimo, że pracujemy na najnowszych wersjach oprogramowania mogą zdarzyć się przekłamania, obrócenia elementu, itp. Jest to związane z brakiem zgodności między poszczególnymi programami a nawet kolejnymi wersjami tego samego programu.
Na szczęście nie zdarza się to często, ale kilkunastoletnie doświadczenie uczy nas, że warto każdy otrzymany projekt przedstawić do akceptacji - pozwala to wyeliminować nawet błędy w tekstach, adresach, telefonach, które zostały popełnione przez osoby przygotowujące plik do druku.

Dlaczego trzeba mailem wysyłać sugestie do poprawek w wykonanych projektach, a nie można przekazać ich telefonicznie?

Mail z uwagami do projektu jest przekazywany grafikowi, który wykonuje poprawki. Mail z reguły jest bardziej przejrzysty i treściwy niż najlepiej wykonane odręczne notatki z rozmowy telefonicznej. Dodatkowo mail z uwagami czytany jest w momencie wykonywania poprawek, wszystkie maile znajdują się w jednym miejscu i nie ma potrzeby szukania w rożnych zapiskach, przypominania sobie rozmowy.
Dodatkowo treść maila jest niepodważalna i unikamy dzięki temu sytuacji, w której osoba zgłaszająca poprawki twierdzi, że nie wszystkie zgłoszone poprawki zostały wprowadzone w projekt zgodnie z jej oczekiwaniami.

Czy istnieje możliwość wybrania innej grafiki na Boże Narodzenie niż przedstawione wzory/projekty?

Można dostarczyć własny projekt graficzny kartek świątecznych do druku - nie wpływa to na cenę.
W przypadku naszej oferty na indywidualne kartki z LOGO (opcja za dopłatą) - w przedstawionych wzorach można wykonywać dowolnych zmian. Jak bardzo może zostać przeobrażony wzór zamieszczony na stronie internetowej widać na przykładach zamieszczonych na stronie. Zmieniona może zostać kolorystyka, układ elementów graficznych, połączone mogą zostać dwa projekty w jeden - w ten sposób powstanie zupełnie nowy niepowtarzalny projekt konkretnie dla Twojej firmy. Możliwe jest także zamieszczenie zdjęć dowolnych produktów.
Nie oferujemy natomiast wykonania projektu od podstaw - wszystko odbywa się na podstawie kilkuset świątecznych projektów posiadanych w naszej bazie graficznej.

Ile kosztuje projekt o symbolu np. BN1-001?

Wybrany wzór graficzny nie ma wpływu na cenę, która uzależniona jest od wielkości kartki/karnetu oraz od zamawianego nakładu. Precyzyjne informacje na temat cen znajdują się w cenniku. Nie ma żadnych dopłat za zamieszczenie LOGO, czy życzeń - u nas wszystko jest w cenie podstawowej.

Czy każdy ze wzorów kartek świątecznych będzie ciągle dostępny?

Kartki projektujemy i drukujemy pod konkretne zamówienie. Nie odbywa się to na zasadzie, że drukowany jest duży nakład na magazyn i następnie do gotowych kartek dodruk życzeń i LOGO.
Dzięki temu każdy ze wzorów może być wykorzystany w dowolnym momencie.

Czy naprawdę w kartkach indywidualnych z LOGO mogę wprowadzić dowolne zmiany?

Tak, w przypadku dopłaty za projekt indywidualny, zmiany mogą być dowolne, zarówno w kolorystyce, jak i układzie. Możliwe jest także zamieszczenie zdjęć produktów na drugiej stronie karnetu, zamieszczenie LOGO oraz stopki adresowej na czwartej stronie karnetu - zobacz jak powstaje projekt indywidualny

Czy na ostatniej stronie karnetu z LOGO mogę zamieścić adres swojej firmy?

Tak, w przypadku karnetów indywidualnych na ostatniej stronie najczęściej znajduje się powielone LOGO firmy, często także z adresem strony www lub pełnymi danymi teleadresowymi. Każda produkcja jest przygotowywana i drukowana indywidualnie dlatego w tym przypadku istnieje taka możliwość.

Czy mogę zamieścić w kartkach z LOGO na części nakładu życzenia w języku polskim, a na części w języku angielskim?

Jeżeli całkowity nakład kwalifikuje pracę do druku metodą cyfrową- jest taka możliwość i rozbicie nakładu na dwie lub więcej części różniące się jedynie życzeniami jest możliwe i nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Natomiast w przypadku, gdy całkowity nakład wynosi powyżej 1.000 szt taka możliwość wiąże się z poniesieniem kosztu produkcji dla każdego z nakładów osobno (nie można łączyć tych prac i dzięki temu uzyskać niższą cenę jednostkową).

Czy życzenia mogę dostarczyć samodzielnie, czy muszę wybrać z przykładów podanych na stronie?

Życzenia zamieszczane w kartkach/karnetach mogą być dowolne - zarówno indywidualne, dostarczone po złożeniu zamówienia, jak również wybrane z naszych propozycji (życzenia). Jakie życzenia zostaną wykorzystane w projektach nie ma wpływu na cenę.

Czy logo pod życzeniami może być drukowane w kolorze?

Oczywiście - LOGO drukowane jest w pełnym kolorze.

Dlaczego wysyłka kurierska realizowana kurierem, z którym PROMEDIA.PL ma podpisaną umowę jest szybsza niż naszym kurierem?

Prace, które są drukowane nawet w godzinach późnopopołudniowych możemy spakować i wysłać w dniu druku korzystając z naszego kuriera, który codziennie odbiera przesyłki z naszej firmy w godzinach wieczornych.
W przypadku korzystania z innego kuriera, najczęściej dochodzi konieczność zamówienia odbioru do określonej godziny (np. do godz. 12), kiedy jeszcze nie wiemy czy dana produkcja będzie mogła być gotowa do wysyłki w danym dniu. Praca wydrukowana przed odbiorem przesyłek przez kuriera, z którym mammy podpisana umowę wychodzi w dniu druku.

Czy koszt przesyłki kurierskiej jest doliczany do faktury VAT?

Tak, koszt przesyłki kurierskiej jest uwzględniony na fakturze VAT.

W jakim czasie docierają przesyłki kurierskie?

Standardowym terminem doręczenia przesyłki jest następny dzień roboczy po jej nadaniu. Dostawa przesyłki w godzinach między 9 a 16. Za dopłatą możliwe jest zagwarantowanie konkretnych godzin dostawy. Za dopłatą możliwa jest również dostawa przesyłki w sobotę. Obie opcje dostępne są dla adresów znajdujących się w tzw. pierwszej strefie doręczeń.
Należy brać pod uwagę, że w okresie zimowym mogą nastąpić utrudnienia w ruchu drogowym dla samochodów ciężarowych, co może skutkować opóźnieniami w dostawach przesyłek kurierskich.

Czy jest możliwość zastrzeżenia, aby dostawa przesyłki kurierskiej była w określonych godzinach?

Tak, jest taka możliwość - w miesiącach zimowych najwcześniejsza gwarantowana godzina dostaw w firmie kurierskiej DPD to 10:30 (w okresie letnim 9:30). Można także określić sugerowaną godzinę dostawy (przedział dwugodzinny). Każda z tych opcji związana jest z dopłatą i realizowana jest na ograniczonym terenie Polski - tzw. pierwsza strefa dostaw.

Jakie są koszty przesyłki kurierskiej?

Wysyłka kurierska kartek/karnetów to 17 zł netto za przesyłkę - bez względu na zamówiony nakład oraz miejsce dostawy na terenie Polski.

Czy przesyłka kurierska może zaginąć?

Teoretycznie jest taka możliwość. W naszej kilkunastoletniej historii współpracy z firmami kurierskimi nie zdarzyło się jeszcze całkowite zagubienie przesyłki kurierskiej - mimo to, każda z wychodzących przesyłek jest ubezpieczona na wypadek zaginięcia lub uszkodzenia w transporcie.
Po zarejestrowaniu przesyłki na magazynie centralnym firmy kurierskiej jest wysyłana mailem informacja, że przesyłka będzie w doręczeniu. W przypadku jej niedoręczenie do godz 16:00 następnego dnia roboczego prosimy o informację mailową.

Dlaczego CD-karnet jest pakowany w dodatkowe foliowe etui?

Foliowe etui ma za zadanie zabezpieczyć karnet przed otwieraniem, przed zarysowaniem, zniszczeniem.
Dodatkowo zapakowany karnet podkreśla dbałość o odbiorcę.

Czy można wysłać zamówione kartki w inne miejsce niż adres zamawiającego?

Tak, jest taka możliwość. Przy składaniu zamówienia w odpowiedniej rubryce proszę podać dokładny adres do wysyłki kurierskiej.

Czy agencje reklamowe mogą liczyć na upusty agencyjne?

Tak, dla agencji reklamowych przygotowaliśmy atrakcyjny system upustów, premiujący firmy stale z nami współpracujące, które terminowo regulują należności.
W celu uzyskania większej ilości informacji zapraszamy do kontaktu z nami.

Jakie są formy płatności za złożone zamówienie?

Formy płatności są określone na formularzu zamówienia. Podczas jego wypełniania należy wybrać najdogodniejszą formę.

Czy mogę samodzielnie odebrać kartki?

Oczywiście - składając zamówienie proszę zaznaczyć "odbiór osobisty". Po wydrukowaniu kartek będzie wysłany mail z informacją, że praca jest gotowa do odbioru.
Odbiory osobiste możliwe są w godzinach 13:00 - 16:00 każdego dnia roboczego.

Czy mogę w karnecie zamieścić zdjęcie naszego produktu, który właśnie promujemy i wprowadzamy na rynek?

Tak, w karnetach indywidualnych jest taka możliwość - idealnym miejsce do zamieszczenia takiego zdjęcia jest druga strona karnetu. Prosimy przesłać fotografię zapisaną w tiff - rozdzielczości minimum 300 dpi przy skali 1:1

 

warto zobaczyć także:

→   wzory kartek, karnetów
→   teksty życzeń
→   rodzaje czcionek do wykorzystania w projektach
→   projekty graficzne
→   odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
→   jak złożyć zamówienie
→   KOLĘDY z Twoim LOGO

 

kartki świąteczne z logo firmykartki świąteczne z logo firmykartki świąteczne z logo firmy
kartki świąteczne z logo
© 2000-2018 PROMEDIA.PL
90-613 Łódź, ul. Gdańska 91, tel. 42-636-48-28, 42-636-48-36, fax 42-636-66-44, e-mail: info@promedia.pl | zamówienia | kontakt |